Všeobecné
obchodné podmienky pre používateľov systému Akceptácie
(ďalej
len „VOP“)
1. ÚVODNÉ
USTANOVENIA
1.1. Spoločnosť TransData
s.r.o.,
so sídlom M.R. Štefánika 139, 010 01 Žilina, IČO: 35 741 236 (ďalej
len „TransData“) je prevádzkovateľom webového portálu moja.dopravnakarta.sk
a systému Akceptácie TransCard. Systém Akceptácie umožňuje používateľom
dopravných alebo multifunkčných čipových kariet použiť tieto karty
u zapojených poskytovateľov verejnej dopravy a iných poskytovateľov
služieb. TransData zabezpečuje služby – prevádzku, helpdesk, riešenie reklamácií a
udalostných operácií súvisiacich s multifunkčnými čipovými kartami
registrovanými v systéme Akceptácie.
1.2 Vydavateľ čipovej karty (ďalej ako „Vydavateľ“) je vysoká škola/univerzita, stredná škola alebo
základná škola, ktorá je na základe uzatvorenej zmluvy partnerom systému
Akceptácie a vydáva svojim študentom čipové karty elektronicky pripravené pre
použitie v systéme Akceptácie.
1.3 Poskytovateľ je
právnická osoba, ktorá je na základe uzatvorenej zmluvy zmluvným partnerom
systému Akceptácie a poskytuje tovary a služby Používateľom systému
Akceptácie v súlade so svojimi technickými a organizačnými pravidlami
a obchodnými podmienkami. Aktuálny zoznam Poskytovateľov je uverejnený na www.ubian.sk/preukazstudenta.
1.4 Požívateľ čipovej karty (ďalej ako „Používateľ“) je študent Vydavateľa, ktorému bol vydaný
preukaz - čipová karta kompatibilná so systémom Akceptácie a ktorý splnil
podmienky účasti v systéme Akceptácie a je oprávnený využívať jeho výhody.
1.5 Tieto VOP upravujú právne vzťahy a stanovujú
obchodné podmienky medzi TransData, Poskytovateľmi, Vydavateľom a Používateľom.
1.6 Používateľ elektronickým súhlasom s týmito VOP
vyjadrí svoju vôľu stať sa Používateľom systému Akceptácie a súhlas
s právami a povinnosťami, ako i definovanými pravidlami
uvedenými vo VOP.
2. DEFINÍCIA
VŠEOBECNÝCH POJMOV
2.1 Preukaz študenta vysokej školy alebo Preukaz žiaka strednej školy (ďalej
ako „Preukaz“) – je doklad potvrdzujúci právne postavenie študenta,
vystavený (i) Vydavateľom podľa §67 Zákona 131/2002 Z.z. o vysokých
školách (platí pre Preukaz študenta) alebo (ii) strednou školou prípadne
základnou školou (platí pre Preukaz žiaka) vo forme multifunkčnej čipovej
karty, ktorý študenta oprávňuje využívať práva a výhody vyplývajúce
z vnútorných predpisov príslušnej školy a z dohôd s inými
právnickými osobami.
2.2 Webový portál „MOJA.DOPRAVNAKARTA.SK“ (ďalej ako „Portál“) – je
internetová stránka umožňujúca nepretržitý prístup ku Preukazu, jeho správe,
aktívnym operáciám na Preukaze a informáciám o nich.
2.3 Systém Akceptácie – je súhrn technických, ekonomických, organizačných a právnych
prostriedkov, ktoré umožňujú použitie Preukazu v systémoch externých
poskytovateľov služieb integrovaných do systému Akceptácie, za dodržania
definovaných pravidiel tak, aby bola dodržaná vzájomná kompatibilita medzi
takýmito systémami. Systém Akceptácie obsahuje vlastný informačný systém,
prostredníctvom ktorého sa spracovávajú a poskytujú elektronické
informácie potrebné pre zabezpečenie funkcionality systému Akceptácie. Súčasťou
systému Akceptácie je súbor hardvérových a softvérových komponentov,
umožňujúci používať kompatibilné bezkontaktné čipové karty – multifunkčné
preukazy študenta.
2.4 Aktivácia karty pre použitie v doprave – Preukaz je pripravený pre použitie v doprave po
zaplatení Preukazu. Používateľ uhradí poplatok za Preukaz priamo jeho
vydavateľovi (príslušnej škole) alebo v prípade vybraných škôl zaplatením
poplatku za aktiváciu karty pre použitie v doprave na tomto Portáli.
2.5 Prolongácia nároku na zľavu v doprave (ďalej ako
„Prolongácia“) – umožňuje Používateľovi
využívať Preukaz vo verejnej doprave na základe dohody medzi TransData a dopravcami
ako Poskytovateľmi. Platnosť nároku na zľavu v doprave je od 1.9. tohto roka do
31.8. nasledujúceho roka v súlade s akademickým rokom podľa Zákona
o vysokých školách alebo školským rokom pre stredné/základné školy. Prolongácia
nároku na zľavu je spoplatnená služba.
2.6 Objednávka a platba (ďalej ako „Objednávka“ a
„Platba“) – sa realizuje priamo
na Portáli úhradou požadovanej sumy bankovým prevodom alebo prostredníctvom
elektronickej platby na účet TransData.
2.7 Aktivácia Prolongovaného preukazu (ďalej ako „Aktivácia“) – sa
realizuje prostredníctvom univerzitného terminálu. Terminál je
zariadenie, ktoré na základe overenia statusu študenta a údaja
o zrealizovaní Platby aktivuje nárok na zľavu v doprave a poskytuje
základné informácie o nich Používateľovi. Preukaz je pri Aktivácii nutné
podržať pri čítačke terminálu až do zaznenia zvukového signálu (5 –
10 s.).
2.8. Udalosť –
je strata, odcudzenie Preukazu, znefunkčnenie čipu Preukazu alebo akákoľvek iná
okolnosť, pri ktorej Vydavateľ vydá Používateľovi nový Preukaz (Duplikát
preukazu), v ktorom je potrebné vykonať opätovne aktiváciu nároku na zľavu
v doprave. TransData znemožní použitie pôvodného Preukazu vykonaním jeho
blokácie (pridá ho do tzv. Blacklistu).
2.9 Duplikát preukazu
študenta (ďalej ako „Duplikát“) – je Preukaz, vydaný
Vydavateľom Používateľovi v prípade Udalosti namiesto pôvodného Preukazu.
Pôvodný Preukaz a možnosť jeho použitia v doprave je pri vydaní
Duplikátu v Systéme Akceptácie zablokovaná.
3. VÝHODY
SYSTÉMU AKCEPTÁCIE V DOPRAVE
3.1 Prostredníctvom kompatibilnej technickej
infraštruktúry a zmluvných dohôd je umožnené Používateľovi, aby Preukazy mohli
byť použité ako elektronická dopravná peňaženka, predplatný časový lístok
(PCL), elektronický jednorazový lístok (JCL), alebo elektronický doklad na
priznanie nároku na zľavu u dopravcov prevádzkujúcich verejnú dopravu na
Slovensku.
3.2 Systém Akceptácie má výhody pre Používateľa:
a) Používateľ nemusí platiť za ďalšie čipové karty dopravcov,
používa iba jednu čipovú kartu a Používateľ má možnosť cestovať na jeden
Preukaz a jeden nabitý kredit u viacerých dopravcov.
b) Platba z elektronickej peňaženky dopravcu je cenovo zvýhodnená
oproti platbe lístka v hotovosti.
4. POUŽÍVANIE SYSTÉMU
AKCEPTÁCIE
4.1 Používanie systému Akceptácie je umožnené Používateľovi
riadne zapísanému na štúdium v príslušnom školskom roku u Vydavateľa
a ktorý zároveň zaplatil poplatok za Prolongáciu platnosti zľavy v doprave
na Preukaze pre príslušný školský rok. Prolongáciu môže Používateľ vykonať
sprostredkovane – cez Vydavateľa, alebo priamo prostredníctvom Portálu moja.dopravnakarta.sk.
4.2 Používateľ je povinný sa pred uhradením poplatku za Prolongáciu
oboznámiť so znením týchto VOP, potvrdiť súhlas so zmluvnými podmienkami
a udeliť súhlas na poskytnutie svojich osobných údajov podľa čl. 8 týchto
VOP.
4.3 Právo využívať výhody systému Akceptácie vzniká
pripísaním plnej ceny Prolongácie na účet TransData, potvrdením VOP
a súhlasu s poskytnutím osobných údajov. Súčasne vzniká medzi
TransData a Používateľom zmluvný vzťah.
4.4 Podmienkou práva využívať výhody Akceptácie je
pravdivé a úplné vyplnenie požadovaných údajov vo formulári. Ak nebude
objednávka obsahovať požadované údaje, považuje sa za neúplnú, resp. neurčitú
a nebude akceptovaná.
4.5 Používateľ má právo stornovať (zrušiť) elektronickú
Objednávku bez uvedenia dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením.
4.6 TransData si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo
jej časť v prípade, ak:
a) objednávka je neúplná alebo neurčitá;
b) objednávku nie je možné záväzne potvrdiť (napr.
nemožnosť odoslať odpoveď na uvedenú emailovú adresu Používateľa);
c) poskytovateľ uviedol pri registrácii
a Objednávke nepravdivé údaje alebo porušil tieto VOP.
4.7 Možnosť využívať výhody systému Akceptácie pre
Používateľa zaniká:
a) riadnym alebo mimoriadnym
ukončením štúdia a ukončením platnosti Preukazu;
b) ukončením obdobia platnosti Prolongácie.
5. PLATBA ZA PROLONGÁCIU NÁROKU NA
ZĽAVU V DOPRAVE A AKTIVÁCIA PREUKAZU NA POUŽITIE V DOPRAVE
5.1 Aktivácia použitia preukazu v doprave oprávňuje Používateľa
používať Preukaz v doprave na platbu cestovného. Používateľ obdrží od
Vydavateľa už aktivovanú kartu na použite v doprave a zaplatí
poplatok za Aktiváciu použitia karty v doprave Vydavateľovi karty.
Niektoré školy (informáciu ktorá škola nájdete na portáli po prihlásení)
nevyberá poplatok za aktiváciu použitia v doprave, a preto je
Používateľ povinný uhradiť tento poplatok na tomto Portáli. Výška jednorazového
poplatku za aktiváciu karty v doprave je 3,00 EUR s DPH. Súčasne
s platbou za aktiváciu karty v doprave zaplatí aj Prolongačný
poplatok na príslušný školský rok.
5.2 Platná Prolongácia preukazu oprávňuje Používateľa využívať
zľavu v doprave u dopravcov. Platnosť Prolongácie je od 1.9. tohto
roka do 31.8. nasledovného roka v súlade s akademickým/školským rokom
pre pokračujúcich študentov.
5.3 Status Prolongácie má Používateľ možnosť vidieť na
Portáli. V závislosti od zrealizovania platby sa stav Prolongácie mení
nasledovne:
a) Nezaplatený/neaktívny – nie je zaplatený poplatok za
Prolongáciu
b) Zaplatený/neaktívny – zaplatená Prolongácia,
možné aktivovať nárok na zľavu v doprave na termináli
c) Zaplatený/aktívny – nárok na zľavu v doprave
je aktivovaná, Preukaz študenta je možné používať v doprave.
5.4 Cena Prolongácie pre aktuálny akademický rok je
3,00 EUR s DPH. V cene sú zahrnuté SW licencie a služby spojené s vytvorením,
správou, prevádzkou systému Akceptácie a zabezpečením akceptácie Preukazu u
zmluvných Poskytovateľov.
5.5 V prípade, že Vydavateľ je zmluvným
sprostredkovateľom pre TransData, výber poplatku za Prolongáciu od Používateľov
realizuje Vydavateľ za podmienok dohodnutých samostatnou zmluvou. Cena Prolongácie
môže byť súčasťou iných poplatkov Vydavateľa realizovaných pri zápise na nový
akademický rok. Používateľ uhrádza poplatok za Prolongáciu Vydavateľovi, ten na
základe zmluvne dohodnutých podmienok požadovanú sumu odovzdá TransData.
5.6 V prípade, že platba za Prolongáciu je
realizovaná priamo na Portáli, poplatok za Prolongáciu uhrádza Používateľ
priamo na účet TransData. V prípade platby prostredníctvom elektronického
bankovníctva v rámci tej istej banky je prevod na účet zrealizovaný takmer
okamžite po vykonaní platby. V prípade prevodu z účtu v inej
banke je pripísanie na účet TransData zrealizované spravidla do troch pracovných
dní.
5.7 Používateľ berie na vedomie, že pri platbe prevodom na
účet v inej banke prostredníctvom Portálu je nevyhnutné ako variabilný
symbol použiť číslo objednávky vytvorenej na Portáli, aby bolo možné platbu
správne priradiť a spracovať v zúčtovacom centre. V prípade, že
napriek uskutočnenej úhrade Prolongácie nedošlo ani do 5 pracovných dní
k zmene statusu Prolongácie na Zaplatený, je Používateľ oprávnený nahlásiť
túto skutočnosť na zákaznícku podporu TransData na mail: preukazstudenta@transdata.sk.
5.8 Po zrealizovaní úhrady poplatku cez Portál
a pripísaní finančných prostriedkov na účet TransData, je pri Objednávke
na Portáli vytvorený automaticky elektronický doklad o platbe, ktorý má
Používateľ na Portáli kedykoľvek k dispozícii.
5.9 Používateľ berie na vedomie, že TransData
zasiela daňový doklad o zrealizovanej platbe za Prolongáciu iba na
vyžiadanie. Používateľ je oprávnený za týmto účelom kontaktovať zákaznícku
podporu TransData.
5.10 Po pripísaní platby za Prolongáciu na účet TransData
a automatizovanom spracovaní v zúčtovacom centre sa stav Prolongácie (viditeľný
na Portáli) zmení na Zaplatený/neaktívny. Používateľ so zaplateným poplatkom
je oprávnený aktivovať nárok na zľavu v doprave v čipe svojho Preukazu
priložením k terminálu v priestoroch Vydavateľa alebo na verejne
dostupných termináloch.
5.11 Po úspešnej Aktivácii
sú na termináli všetky zobrazené zaplatené služby označené zeleným symbolom
a po rozkliknutí tlačítka „viac“ majú dátumy platnosti podľa jednotlivých
podmienok a pravidiel Poskytovateľov v nasledujúcom kalendárnom roku.
5.12Študent dennej formy
štúdia má zo zákona nárok na zľavnené cestovné maximálne do ukončenia štúdia
štátnou skúškou, resp. dovŕšenia veku 26 rokov. Platnosť zľavy vyplýva zo
zákona a v poslednom ročníku príslušného stupňa štúdia môže byť kratšia
ako je bežný koniec akademického roka.
5.13Študent externej formy
štúdia, študent dennej formy štúdia nad 26 rokov a študent III. stupňa
štúdia má možnosť využívať výhody systému Akceptácie s typom lístka
„celý“, nakoľko nemá nárok na zľavnené študentské cestovné zo zákona.
5.14TransData informuje
o možnostiach a podmienkach použitia Preukazov študenta elektronicky
na stránke www.preukazstudenta.sk.
6. PRÁVA A POVINNOSTI
POUŽÍVATEĽA
6.1 Používateľ je povinný nahlásiť stratu, odcudzenie,
akékoľvek iné zneužitie alebo fyzické znefunkčnenie Preukazu študenta
Vydavateľovi – príslušnému pracovisku školy vydávajúcemu Preukazy študenta.
Vydavateľ mu vystaví nový Preukaz študenta a zabezpečí blokáciu starého
Preukazu študenta, aby nedošlo k jeho zneužitiu. Preukaz študenta je
doklad vydaný podľa zákona, jeho falšovanie, pozmeňovanie alebo neoprávnené
použitie je trestným činom.
6.2 Pri registrácii na Portáli je Používateľ povinný
uviesť nevyhnutné požadované údaje, odsúhlasiť znenie VOP a dať súhlas na
spracovanie osobných údajov v rozsahu údajov poskytnutých pri registrácii
na účely bližšie špecifikované v čl. 8 týchto VOP.
6.3 V prípade vydania Duplikátu Používateľ nie je
povinný opakovane uhrádzať poplatok za Prolongáciu, pokiaľ bola Prolongácia
aktívna pred vznikom mimoriadnej udalosti. Aktiváciu na Duplikáte si Používateľ
vykoná priložením k terminálu a následným prenesením zostatkov
kreditu, časových lístkov, objednaných a aktivovaných služieb na
predajniach konkrétnych Poskytovateľov.
6.4 Používateľ je oprávnený podať Reklamáciu
Poskytovateľovi v prípade, že mu Poskytovateľ napriek riadne uhradenej
Prolongácie a riadne aktivovanému nároku na zľavu v dopravu Poskytovateľ.
neposkytol službu v zmysle svojich obchodných a prevádzkových
podmienok. Návod na postup pri reklamácii je na www.preukazstudenta.sk.
6.5 Používateľ je oprávnený podať Reklamáciu
v prípade technického problému s funkčnosťou Portálu, Objednávkou,
Platbou alebo Aktiváciou Preukazu na termináli školy. V reklamácii je
potrebné uviesť SNR (číslo čipu) Preukazu študenta, Meno, Priezvisko, dátum
a čas uskutočnenia reklamovaného úkonu – registrácia, Objednávka, Platba,
Aktivácia, presný popis problému, v prípade Platby číslo účtu
a zaslať na preukazstudenta@transdata.sk.
7. PRÁVA A POVINNOSTI TRANSDATA
7.1 TransData sa zaväzuje po dodržaní podmienok Používateľom
v súlade s týmito VOP aktivovať zaplatené služby v čipe Preukazu
študenta a zabezpečiť možnosť použitia u zmluvných Poskytovateľov.
Aktuálny zoznam Poskytovateľov je zverejnený na www.preukazstudenta.sk.
7.2 TransData má právo obmedziť funkcionalitu Portálu,
Systému Akceptácie alebo poskytované služby pre konkrétneho Používateľa trvalo
alebo dočasne a to v prípade: (i) zmeny legislatívnych podmienok,
ktoré si takúto zmenu vynútia; (ii) v dôsledku vyššej moci, (iii) Porušenia
VOP alebo zmluvných podmienok Vydavateľa či niektorého z Poskytovateľov zo
strany Používateľa, (iv) Iných dôvodov ohrozujúcich bezpečnosť a prevádzku
Systému Akceptácie.
7.3 TransData má povinnosť informovať Používateľa
elektronickými prostriedkami v nasledovných prípadoch:
a) Potvrdenie registrácie Používateľa
na Portáli, potvrdenie prijatia Objednávky, potvrdenie zrealizovania platby.
b) Informácie o zmenách v
spôsobe použitia Preukazu študenta,
c) Dočasné alebo trvalé
obmedzenie možnosti používať Preukaz študenta v doprave.
7.4 TransData je oprávnená a má povinnosť blokovať použitie
Preukazu študenta v doprave a zabrániť tak ich zneužitiu
v Systéme Akceptácie a u Poskytovateľov ihneď ako mu bola
nahlásená Udalosť Vydavateľom.
7.5 TransData je povinná riešiť Reklamácie v zmysle definície
týchto VOP. TransData nie je oprávnená riešiť Reklamácie u Poskytovateľa -
reklamáciu služby jednotlivého Poskytovateľa si Používateľ uplatňuje priamo
u neho v súlade s jeho reklamačným poriadkom. Poskytovateľ
v prípade potreby kontaktuje technickú podporu TransData.
8. SPRACOVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV A ICH OCHRANA
8.1 Používateľ
poskytuje TransDate ako prevádzkovateľovi Portálu osobné údaje slobodne
a dobrovoľne v súlade s nariadením Európskeho parlamentu
a Rady EÚ 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných
údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a so
zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov.
8.2 Zásady spracovania
osobných údajov Sprostredkovateľom sú umiestnené na Internetovej stránke https://www.transdata.sk/sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov-transdata.
9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
9.1 Všetky Zmluvné vzťahy medzi Používateľom a TransData
sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Zmluvy uzavreté
prostredníctvom Portálu sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004
Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov, zákona č.
250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, zákona
č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov, GDPR,
Zákona o ochrane osobných údajov, zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka
ako aj zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších
predpisov a týmito VOP upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a
realizácii. TransData si vyhradzuje právo na jednostrannú zmenu
a dopĺňanie týchto VOP, pričom o zmenách informuje Používateľov na
Portáli.
9.2 Činnosť
TransData ako prevádzkovateľa internetovej stránky podlieha orgánu dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (ďalej len ako „SOI“). Inšpektorát SOI pre
Žilinský kraj, Predmestská 71, P.O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, Slovenská
republika, Odbor výkonu dozoru, tel. 041/7632130, 041/7245868, fax č.
041/7632139, http://www.soi.sk.
9.3 Tieto VOP nadobúdajú
platnosť a účinnosť dňom 31.08.2019.